Nastavení soukromí a cookies

Potřebuji vyřídit

Stížnosti

Stížnost může podat každý, kdo se cítí být jednáním nebo postupem zaměstnanců města Zábřeh poškozen na právech či oprávněných zájmech. V probíhajícím správním řízení lze podat stížnost podle § 175 správního řádu (stížnost proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu).

Podání se vždy posuzuje podle obsahu, nikoli podle názvu. Anonymní stížnosti se nevyřizují (vyjma těch s konkrétním podezřením na porušení právního předpisu). Anonymní stížnosti podle správního řádu se nevyřizují vůbec.

Stížnosti vyřizuje Odbor vnitřních věcí. Vždy si vyžádá stanovisko vedoucího odboru, proti jehož zaměstnanci stížnost směřuje. Je-li stížnost na vedoucího odboru, vyřizuje ji tajemník. Je-li stížnost na tajemníka, vyřizuje starosta. 

Kdo může podat

  • Kdokoli (fyzická i právnická osoba).

  • Stížnost podle správního řádu mohou podat dotčené osoby ve správním řízení.

Jak stížnost podat

Stížnost lze podat ústně nebo písemně, také elektronicky (e-mailem či datovou schránkou).

  • E-mail: musí být odeslán na adresu podatelny posta@muzabreh.cz.

  • Co uvést – fyzická osoba: jméno, příjmení, adresu trvalého pobytu (nebo bydliště) a případnou doručovací adresu.

  • Co uvést – právnická osoba: název, IČO, adresu sídla a případnou doručovací adresu (může být i elektronická).

  • Co se řeší při nejasnostech: je-li stížnost nesrozumitelná/nečitelná nebo chybí údaje, je stěžovatel vyzván k doplnění; nedoplní-li ve lhůtě, bude stížnost odložena bez dalšího vyrozumění.

  • Ústní stížnost: nelze-li ji vyřídit ihned, sepisuje se protokol k přečtení a podpisu; kopie se vydá na požádání.

Podání stížnosti není stěžovateli na újmu; odpovědnost za přestupek/správní delikt/trestný čin spáchaný podáním stížnosti tím není dotčena.

Co s sebou

Doklady nejsou vyžadovány; předložení podkladů podporujících tvrzení ve stížnosti je vhodné.

Lhůty

  • Stížnost: vyřízení do 30 dnů od doručení.

  • Stížnost podle správního řádu: vyřízení do 60 dnů od doručení.

Elektronické podání

Opravné prostředky

Proti rozhodnutí o stížnosti není opravný prostředek.
U stížnosti podle správního řádu lze požádat Krajský úřad Olomouckého kraje o přešetření způsobu vyřízení.

Další informace

Opakovaná stížnost ve stejné věci se posoudí, zda obsahuje nové skutečnosti a zda byla původní stížnost správně vyřízena. Neobsahuje-li nové skutečnosti, bude odložena a stěžovatel již nebude vyrozuměn.
Výsledek prošetření se oznamuje písemně s odůvodněním (důvodná / nedůvodná).

Kontakt

Městský úřad Zábřeh, Odbor vnitřních věcí, Mgr. Jitka Sekaninová – tel. 583 468 261, e-mail jitka.sekaninova@muzabreh.cz

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...