Nastavení soukromí a cookies

Potřebuji vyřídit

Oznámení změn

Podnikatel musí do 15 dnů od vzniku změny oznámit živnostenskému úřadu všechny změny údajů a dokladů, které se uvádějí v ohlášení živnosti nebo v žádosti o koncesi.
Oznamovat netřeba, pokud je změna už zapsána v základních registrech, obchodním rejstříku nebo IS evidence obyvatel.
Nevíte, zda změnu hlásit? Obraťte se na pracovníky Obecního živnostenského úřadu.

Kdo může jednat

  • Fyzická osoba sama nebo zmocněnec (písemná plná moc).

  • Právnická osoba prostřednictvím statutárního orgánu / zmocněnce.

Co a kdy ohlásit

  • Všechny změny údajů uváděných v ohlášení / koncesi (např. změna sídla, osobních údajů, osob jednajících jménem PO apod.).

  • Lhůta: do 15 dnů od vzniku změny.

  • Předložte doklady prokazující změnu (např. právní důvod užívání nového sídla).

Jak podat

  • Změnový list – lze podat osobně, poštou, elektronicky (s uznávaným el. podpisem) nebo přes datovou schránku.

  • Oznámení můžete podat u kteréhokoliv obecního živnostenského úřadu v ČR.

  • Doporučujeme asistované podání – pracovník OŽÚ s vámi změnový list vyplní elektronicky.

Co si vzít s sebou / co doložit

  • Průkaz totožnosti (při změně osobních údajů).

  • Doklady k prokázání změny (např. doklad k novému sídlu, rozhodnutí rejstříkového soudu, změny statutárních osob…).

  • Plnou moc, pokud jedná zmocněnec.

  • Doklad o úhradě poplatku, je-li změna zpoplatněna.

Poplatky a platba

  • 500 Kč – při oznámení změny, na jejímž základě se mění rozhodnutí o udělení koncese.

  • 100 Kč – při oznámení změny vedoucí k vydání výpisu z živnostenského rejstříku.
    Nevybírá se, pokud změna navazuje na již provedenou změnu v OR, dále při schválení odpovědného zástupce současně s rozhodnutím o koncesi a při změně oboru činnosti v rámci živnosti volné.
    Je-li současně více poplatných úkonů, vybírá se jen nejvyšší sazba. Poplatek za vydání výpisu je splatný při oznámení – nebude-li zaplacen, úkon se neprovede.
    Platba: v pokladně MěÚ Zábřeh hotově/kartou.

Lhůty

  • Je-li oznámení úplné a v souladu se zákonem, OŽÚ provede zápis bez zbytečných průtahů a podnikatele informuje.

  • Chybí-li náležitosti, OŽÚ vyzve k doplňení; po dobu uvedené lhůty se běh lhůty pro zápis přerušuje.

  • Pokud se v důsledku změny vydává rozhodnutí, lhůty se řídí správním řádem (zpravidla 30 dnů, nebylo-li řízení přerušeno).

Kontakt

Městský úřad Zábřeh – Obecní živnostenský úřad
nám. Osvobození 345/15, 789 01 Zábřeh
Tel.: 583 468 140, 583 468 148

Ing. Petra Valentová, vedoucí Obecního živnostenského úřadu
tel.: 583 468 140

Opravné prostředky

  • Nesouhlas s vyrozuměním o zápisu: lze podat písemný podnět s uvedením důvodů u úřadu, který vyrozumění vydal.

  • Pokud OŽÚ vydá rozhodnutí, lze podat odvolání do 15 dnů ke Krajskému živnostenskému úřadu prostřednictvím OŽÚ Zábřeh.

Formuláře

Elektronicky

  • Lze podat i e-mailem s uznávaným el. podpisem: posta@muzabreh.cz.

  • ID datové schránky: hk9bq2f (OVM).

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...