Podle zákona o svobodném přístupu k informacím se poskytují informace, které má Městský úřad Zábřeh k dispozici a na jejichž poskytnutí se nevztahuje zákonná výjimka. Neposkytují se názory, výklady, budoucí rozhodnutí ani nově vytvářené informace.
Kdo může žádat
Kdokoli – fyzická i právnická osoba.
Jak žádat
-
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací (e-mailem, datovou schránkou).
-
Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny Městského úřadu Zábřeh (posta@muzabreh.cz).
-
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Co má žádost obsahovat
Aby bylo možné žádost vyřídit, musí z ní být zřejmé, že směřuje na Městský úřad Zábřeh a že jde o žádost podle zákona č. 106/1999 Sb.
Dále uveďte:
-
Fyzická osoba: jméno a příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu (nebo bydliště) a doručovací adresu (včetně e-mailu, podává-li se elektronicky).
-
Právnická osoba: název, IČO, sídlo a doručovací adresu (včetně elektronické).
Popište konkrétně, jaké informace požadujete.
Kolik to stojí
Základní poskytnutí informací je bezplatné; hradí se náklady na pořízení kopií, nosičů dat, poštovné a případně mimořádně rozsáhlé vyhledávání:
Kopírování/tisk – černobíle
-
A4 jednostranně 3 Kč / ks · A4 oboustranně 4 Kč / ks
-
A3 jednostranně 4 Kč / ks · A3 oboustranně 6 Kč / ks
Kopírování/tisk – barevně
-
A4 jednostranně 14 Kč / ks · A4 oboustranně 25 Kč / ks
-
A3 jednostranně 25 Kč / ks · A3 oboustranně 47 Kč / ks
Další náklady
-
CD-ROM 20 Kč / ks
-
Poštovné dle ceníku České pošty
-
Mimořádně rozsáhlé vyhledání: práce zaměstnance 200 Kč / hod
(práce s archiváliemi dle ceníku Státního archivu, odborné posudky dle ceníků poskytovatelů)
Způsob úhrady: hotově / kartou na pokladně.
Pokud celkové náklady nepřesáhnou 50 Kč, informace se poskytuje zdarma.
Termín vyřízení
Do 15 dnů od doručení (lze prodloužit o max. 10 dnů ze zákonných důvodů).
Elektronicky
Žádost lze podat e-mailem na posta@muzabreh.cz (ideálně z jasně identifikovatelné adresy) nebo datovou schránkou hk9bq2f.
Opravné prostředky
-
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí: do 15 dnů u Městského úřadu Zábřeh; rozhoduje Krajský úřad Olomouckého kraje.
-
Stížnost na postup při vyřizování: do 30 dnů (např. při nečinnosti či nesprávném odkazu na zveřejnění); rozhoduje Krajský úřad.
Poznámka
Povinné zveřejňované informace úřad průběžně publikuje; pokud je požadovaná informace již zveřejněna, může být poskytnut odkaz na zveřejnění.
Kontakt
Městský úřad Zábřeh, Odbor vnitřních věcí (sekretariát), Masarykovo nám. 510/6, Zábřeh.
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Sekaninová, tel. 583 468 261, jitka.sekaninova@muzabreh.cz.
Formuláře
K této životní situaci nejsou předepsané formuláře. Vzor k případnému využití je možné stáhnout: