Nastavení soukromí a cookies

Vyřízení cestovního dokladu

Co potřebuji

Potřebujete požádat o vydání cestovního pasu (CP) – běžný, nebo ve zkrácené lhůtě.
Cestovní pas se vydává:

  • do 30 dnů (žádost podaná v ČR),

  • do 120 dnů (žádost podaná na zastupitelském úřadu v zahraničí),

  • ve zkrácené lhůtě 5 pracovních dnů, nebo

  • ve zkrácené lhůtě 24 hodin (převzetí hotového dokladu v Praze – MV ČR, Na Pankráci 72, Praha 4; metro C „Pražského povstání“).

Platnost pasu:

  • do 15 let5 let,

  • 15+10 let.
    Platnost nelze prodloužit (po uplynutí platnosti se vydává nový).

Pozn.: Od 01.01.2016 se nevydávají pasy bez strojově čitelných a biometrických údajů. Od 01.01.2012 se do pasu nezapisuje titul.

Kdo může jednat

  • Občan 15+ – žádá a pas přebírá osobně.

  • Nezletilý (mladší 18 let) – podává žádost občan 15–18 let s písemným souhlasem zákonného zástupce (ověření se nevyžaduje, pokud se souhlas podepisuje přímo před úřadem).

  • Za dítě <15 let podává žádost zákonný zástupce; může i pěstoun, osoba s osobní péčí, ředitel zařízení ÚV/ZZDVOP – s doloženým souhlasem zákonného zástupce (není-li získání souhlasu možné pro překážku těžko překonatelnou, doloží se to úřadu).

  • Za osobu s omezenou svéprávnostíopatrovník nebo člen domácnosti se soudem schváleným oprávněním.

  • Úřad pro mezinárodněprávní ochranu dětí – v případech osvojení do ciziny.

Osobní převzetí je povinné. Převzít může i výše uvedený zástupce dle postavení (dítě, opatrovník apod.).

Kde to vyřídím

Městský úřad Zábřeh, Masarykovo nám. 510/6, 789 01 Zábřeh, Odbor občanskosprávních agend, evidence obyvatel, kancelář č. 010

Kontakty:


Objednání předem: přes rezervační systém městského úřadu.

Jak postupovat

  1. Dostavte se osobně na pracoviště ORP / zastupitelský úřad (z důvodu pořízení biometrických prvků a podpisu).

  2. Prokažte totožnost a sdělte požadovanou lhůtu výroby (30 dní / 5 dní / 24 h).

  3. Úředník pořídí náležitosti (fotografie se standardně pořizuje na místě; pořizují se biometrické údaje, podepisuje se žádost).

  4. Po vyhotovení převezmete pas osobně. U 24 h varianty se pas přebírá v Praze (MV ČR, Na Pankráci 72).

Co s sebou / podklady

Občan 15+

  • platný občanský průkaz; pro 15–18 let navíc rodný list (originál/ověřená kopie) a souhlas zákonného zástupce (pokud se neudělí na místě).

  • dosavadní cestovní pas, pokud je vydán.

Občan <15 let

  • rodný list (originál/ověřená kopie),

  • dosavadní cestovní pas (je-li vydán),

  • zákonný zástupce s platným OP.

Pochybnost o státním občanství ČR (např. narození v cizině, dlouhodobý pobyt mimo ČR, jeden z rodičů cizinec): předložte osvědčení o státním občanství ČR.

Formuláře

  • Nepotřebujete – žádost se generuje elektronicky v systému občanských průkazů a cestovních dokladů.

Správní poplatky

Standardní pas (30 dnů):

  • <15 let: 100 Kč

  • 15+ : 600 Kč

Zkrácená lhůta – 5 pracovních dnů:

  • <15 let: 1 000 Kč

  • 15+ : 3 000 Kč

Zkrácená lhůta – 24 hodin (převzetí v Praze):

  • <15 let: 2 000 Kč

  • 15+ : 6 000 Kč

Platba v hotovosti i kartou na pokladně MěÚ Zábřeh.

Jak dlouho to trvá

  • 30 dnů (žádost v ČR),

  • 5 pracovních dnů,

  • 24 hodin (převzetí v Praze),

  • 120 dnů (žádost na zastupitelském úřadu).

Časté dotazy

Musím nosit fotografii? Ne, snímek se pořizuje na místě (výjimky dle pokynů úřadu).
Kdy a kde převezmu 24h pas? Vždy v Praze na MV ČR, Na Pankráci 72.
Mohu žádost podat na jakémkoli úřadu? Ano – na kterémkoli ORP v ČR.
Ztratil/a jsem pas v zahraničí – co dělat? Obraťte se na zastupitelský úřad ČR (může vydat náhradní doklad k návratu).
Lze převzít pas za dítě? Ano, dle postavení (zákonný zástupce/pěstoun/osoba s osobní péčí/ředitel zařízení) – vždy s odpovídajícími doklady.

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...