Nastavení soukromí a cookies

Prodej nemovitých věcí

Agenda zahrnuje projednání žádostí o prodej městských nemovitých věcí (pozemků včetně staveb na nich) v Radě a Zastupitelstvu města Zábřeh.

Kdo může žádat

Právnická osoba, podnikající fyzická osoba nebo občan starší 18 let.

Podmínky, postup a co má žádost obsahovat

  • Identifikaci dle KN: parcelní číslo, případně č. p. budovy, katastrální území,

  • důvod žádosti a zamýšlené budoucí využití,

  • údaje o žadateli (kupujícím): jméno, příjmení, adresa, telefon; u PO název a sídlo,

  • doporučeno přiložit: snímek katastrální mapy.

Po doručení žádosti proběhne místní šetření a zpracování podkladů. Stanoviska odborných útvarů MěÚ se zapracují do materiálu pro radu města a zastupitelstvo, které rozhodují o převodu.

Žádost lze podat:

  • poštou,

  • e-mailem: posta@muzabreh.cz,

  • datovou schránkou: ID DS hk9bq2f,

  • osobně na podatelně MěÚ Zábřeh.

Kde záležitost řešit

Městský úřad Zábřeh, Masarykovo náměstí 510/6, 789 01 Zábřeh, Oddělení majetkoprávní (1. patro vlevo, dveře č. 137)

Ing. Romana Přikrylová – tel. 583 468 206, e-mail: romana.prikrylova@muzabreh.cz

Elektronická podání: e-mail: posta@muzabreh.cz, datová schránka: ID DS hk9bq2f

Doklady

  • Při podání žádosti zpravidla nejsou požadovány.

  • V průběhu řízení může být žadatel vyzván k doložení podkladů (např. stáří staveb, stavební povolení apod.).

  • Při podpisu smlouvy a ověřování podpisu: platný průkaz totožnosti.

  • Předepsaný formulář není stanoven (žádost je volnou formou).

Poplatky a platby

  • Při podání žádosti se poplatky nevybírají.

  • V průběhu řízení může být uložena jistota na úhradu prokazatelných nákladů (např. GP, vytyčení, znalecký posudek) či záloha na kupní cenu; výše dle interního předpisu „Postup při převodu…“.

  • Kupní cena: hrazena před podpisem kupní smlouvy na základě výzvy (bankovní převod / hotovost).

  • Při podpisu smlouvy: správní poplatek 30 Kč/podpis (ověření), a kolková známka 2 000 Kč za vklad práva do KN (příloha návrhu na vklad).

Lhůty

Dle složitosti věci přibližně 2–12 měsíců (závisí na lhůtách zveřejnění záměru, potřebě GP/vytyčení/posudku a termínech rady a zastupitelstva).
Je-li převod vázán na výstavbu, lhůta se prodlužuje o dobu výstavby (smlouva budoucí).

Další účastníci

Odbor rozvoje a územního plánování, Odbor technické správy; v některých případech sousedé dotčené nemovité věci.

Nejčastější dotaz

Co mám udělat, abych si mohl koupit městský pozemek?
Podat písemnou žádost; ta bude prošetřena, zpracována a předložena Radě města a Zastupitelstvu k projednání.

Další informace

Základní údaje o nemovitých věcech: http://nahlizenidokn.cuzk.cz/

Postup při převodu a pronájmu nemovitostí ve vlastnictví města Zábřeh a nabytí nemovitostí do vlastnictví města Zábřeh

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...