Nastavení soukromí a cookies

Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel

Životní situace se týká registrace vozidla a jeho provozování, případně nakládání s ním. Jde o všechny úkony, které mají vliv na změnu údajů v registru vozidel a v dokladech vozidla, ale nejedná se o přihlášení vozidla ani o změnu vlastníka nebo provozovatele. Typicky jde například o změnu barvy vozidla, zápis spojovacího zařízení apod.

Kdo je oprávněn jednat

  • vlastník silničního vozidla, jedná-li se o změnu údaje uvedeného v § 4 odst. 2 písm. a),

  • provozovatel vozidla (fyzická i právnická osoba),

  • zmocněnec na základě plné moci.

Podmínky

Je nutné splnit všechny požadované náležitosti v souladu s § 11 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.

Jak postupovat

Podat písemnou žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel na příslušném obecním úřadě obce s rozšířenou působností (ORP).

Kde situaci řešit

Na kterémkoliv obecním úřadu obce s rozšířenou působností.

V Zábřeze:
Městský úřad Zábřeh, oddělení dopravy, nám. Osvobození 345/15, 789 01 Zábřeh.

Kontakty:

  • Vlastimil Andrle – tel. 583 468 135

  • Petr Leštinský – tel. 583 468 134

Jaké doklady je třeba předložit

  • doklad totožnosti (občanský průkaz, pas),

  • technický průkaz vozidla,

  • osvědčení o registraci vozidla (pokud není vyřazeno z provozu),

  • další doklady osvědčující změnu zapisovaných údajů (např. při změně technických údajů).

Při výměně podstatné části mechanismu nebo konstrukce vozidla je navíc nutné doložit:

  • doklad o nabytí této části,

  • protokol o technické prohlídce provedené po výměně,

  • rozhodnutí obecního úřadu ORP o schválení technické způsobilosti po přestavbě.

Formuláře

Formulář „Žádost o zápis změn údajů v registru silničních vozidel“ je k dispozici na obecních úřadech ORP.

Poplatky

Správní poplatek činí 50 Kč za každou změnu.
Hradí se v hotovosti nebo kartou na pokladně městského úřadu.

Lhůty

  • V běžných případech je žádost vyřízena na počkání.

  • Ve složitějších případech je lhůta stanovena správním řádem na max. 30 dnů.

Další účastníci

Zmocněnec s plnou mocí nebo leasingová společnost.

Povinnosti žadatele

Žádost je třeba podat do 10 pracovních dnů od vzniku skutečnosti zakládající změnu zapisovaného údaje.

Opravné prostředky

Postupují se podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadu.

Sankce

Nedodržení lhůty dle zákona může být sankcionováno pokutou až do výše 50 000 Kč (§ 83 a § 83a zákona č. 56/2001 Sb.).

Další informace

  • Ministerstvo dopravy – odbor provozu silničních vozidel,

  • obecní úřady obcí s rozšířenou působností.

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...