Nastavení soukromí a cookies

Žádost o informace

Podle zákona o svobodném přístupu k informacím se poskytují informace, které má Městský úřad Zábřeh k dispozici a na jejichž poskytnutí se nevztahuje zákonná výjimka. Neposkytují se názory, výklady, budoucí rozhodnutí ani nově vytvářené informace.

Kdo může žádat

Kdokoli – fyzická i právnická osoba.

Jak žádat

  • Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací (e-mailem, datovou schránkou).

  • Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny Městského úřadu Zábřeh (posta@muzabreh.cz).

  • Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.

Co má žádost obsahovat

Aby bylo možné žádost vyřídit, musí z ní být zřejmé, že směřuje na Městský úřad Zábřeh a že jde o žádost podle zákona č. 106/1999 Sb.
Dále uveďte:

  • Fyzická osoba: jméno a příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu (nebo bydliště) a doručovací adresu (včetně e-mailu, podává-li se elektronicky).

  • Právnická osoba: název, IČO, sídlo a doručovací adresu (včetně elektronické).

Popište konkrétně, jaké informace požadujete.

Kolik to stojí

Základní poskytnutí informací je bezplatné; hradí se náklady na pořízení kopií, nosičů dat, poštovné a případně mimořádně rozsáhlé vyhledávání:

Kopírování/tisk – černobíle

  • A4 jednostranně 3 Kč / ks · A4 oboustranně 4 Kč / ks

  • A3 jednostranně 4 Kč / ks · A3 oboustranně 6 Kč / ks

Kopírování/tisk – barevně

  • A4 jednostranně 14 Kč / ks · A4 oboustranně 25 Kč / ks

  • A3 jednostranně 25 Kč / ks · A3 oboustranně 47 Kč / ks

Další náklady

  • CD-ROM 20 Kč / ks

  • Poštovné dle ceníku České pošty

  • Mimořádně rozsáhlé vyhledání: práce zaměstnance 200 Kč / hod
    (práce s archiváliemi dle ceníku Státního archivu, odborné posudky dle ceníků poskytovatelů)

Způsob úhrady: hotově / kartou na pokladně.
Pokud celkové náklady nepřesáhnou 50 Kč, informace se poskytuje zdarma.

Termín vyřízení 

Do 15 dnů od doručení (lze prodloužit o max. 10 dnů ze zákonných důvodů).

Elektronicky

Žádost lze podat e-mailem na posta@muzabreh.cz (ideálně z jasně identifikovatelné adresy) nebo datovou schránkou hk9bq2f.

Opravné prostředky

  • Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí: do 15 dnů u Městského úřadu Zábřeh; rozhoduje Krajský úřad Olomouckého kraje.

  • Stížnost na postup při vyřizování: do 30 dnů (např. při nečinnosti či nesprávném odkazu na zveřejnění); rozhoduje Krajský úřad.

Poznámka

Povinné zveřejňované informace úřad průběžně publikuje; pokud je požadovaná informace již zveřejněna, může být poskytnut odkaz na zveřejnění.

Kontakt

Městský úřad Zábřeh, Odbor vnitřních věcí (sekretariát), Masarykovo nám. 510/6, Zábřeh.
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Sekaninová, tel. 583 468 261, jitka.sekaninova@muzabreh.cz.

Formuláře

K této životní situaci nejsou předepsané formuláře. Vzor k případnému využití je možné stáhnout:

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...