Nastavení soukromí a cookies

Věcná břemena

Věcné břemeno se zřizuje zejména pro uložení inženýrských sítí (novostavby, rekonstrukce, opravy, přeložky), případně pro právo chůze a jízdy apod., a to na pozemcích ve vlastnictví města Zábřeh.

Kdo může žádat

Občan, podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba (investor či jeho zástupce).

Podmínky a postup (co má žádost obsahovat)

  • název stavby,

  • číslo dotčeného pozemku a katastrální území,

  • u inž. sítí délku vedení; u chůze/jízdy přibližný rozsah v m²,

  • identifikaci žadatele/investora + telefon/e-mail,

  • přehlednou situaci záměru vč. vedení sítě,

  • technickou dokumentaci,

  • vyjádření Odboru rozvoje a územního plánování k záměru,

  • je-li dotčena místní nebo krajská komunikace, Rozhodnutí o zvláštním užívání komunikace (vydává MěÚ – oddělení dopravy) před uzavřením smlouvy o budoucí smlouvě.

Pozn.: Nemovitost zatěžovaná věcným břemenem musí být ve vlastnictví města Zábřeh.

Jak zahájit

Žádost o zřízení věcného břemene doručte:

  • poštou,

  • e-mailem: posta@muzabreh.cz,

  • datovou schránkou: ID DS hk9bq2f,

  • osobně na podatelnu MěÚ Zábřeh.

Žádost posoudí příslušní pracovníci a materiál je předložen Radě města Zábřeh k projednání.

Kde záležitost řešit

Městský úřad Zábřeh, Masarykovo nám. 510/6, Odbor vnitřních věcí – oddělení majetkoprávní, 1. patro – kancelář č. 139
Bc. Hana Hrochová – tel. 583 468 263, e-mail: hana.hrochova@muzabreh.cz

Potřebné doklady

  • platný průkaz totožnosti (při jednání/podpisu).

Poplatky a platby

  • při podání žádosti bez poplatku,

  • před uzavřením smlouvy o budoucí smlouvě se hradí záloha na zřízení VB (netýká se žadatelů podnikajících v elektroenergetice, plynárenství a teplárenství),

  • sazby jsou zveřejněny na webu města (Městský úřad → Dokumenty úřadu),

  • před podpisem smlouvy k vkladu do KN žadatel dodá geometrický plán; provede se vyúčtování zálohy dle skutečnosti,

  • žadatel uhradí 30 Kč/podpis (ověření) a 2 000 Kč správní poplatek za vklad do katastru.

Lhůty

Jsou-li doloženy všechny podklady, předkládá se žádost na nejbližší schůzi rady města (obvykle do 1 měsíce od podání).

Nejčastější dotazy

  • Do kdy bude žádost vyřízena? – Na nejbližší schůzi Rady města (viz lhůty).

  • Výše úhrady za VB? – Dle „Postupu při zřizování VB“ (web města → Dokumenty úřadu).

  • Kdy se uzavírá smlouva o zřízení VB? – Po realizaci stavby, dodání GP a po vyúčtování zálohy.

Formuláře

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...