Nastavení soukromí a cookies

Souhlas vlastníka pozemku s vybudováním sjezdu nebo přístupového chodníku

Jedná se o vydání souhlasu města Zábřeh (vlastníka pozemku) k vybudování:

  • sjezdu z nemovitosti žadatele přes pozemek města na krajskou, místní nebo účelovou komunikaci,

  • přístupového chodníku na pozemku města.
    Souhlas města se vydává výhradně formou uzavření smlouvy.

Kdo může žádat

Právnická osoba, podnikající fyzická osoba nebo občan starší 18 let.

Podmínky a postup 

1) Ujasnit si typ komunikace a vlastnictví

  • Potřebuji vědět, zda jde o krajskou nebo místní komunikaci, anebo o účelovou komunikaci města.

  • Informace poskytne Odbor technické správy (OTS) MěÚ Zábřeh – Mgr. Marian Macoun, tel. 583 468 202, 734 233 829 (Masarykovo nám. 510/6).

2) Kam se obrátit podle typu komunikace

  • Krajská / místní komunikace: nejprve podat žádost o povolení zřízení sjezdu na Oddělení dopravy MěÚ Zábřeh (nám. Osvobození 345/15) – viz jejich ŽS „Sjezdy – připojení“.

  • Účelová komunikace města: podmínky sdělí OTS.

  • Chodník na pozemku města: obraťte se přímo na majetkoprávní oddělení (OMP).

3) Žádost o souhlas vlastníka (smlouvu s městem)
Žadatel zašle na majetkoprávní oddělení (viz níže) písemnou žádost včetně:

  • projektové dokumentace (u sjezdů na místní/účelové komunikace a u chodníků) předběžně technicky projednané s OTS,

  • vyjádření Policie ČR k zřízení sjezdu (pokud jej požaduje Oddělení dopravy nebo OTS; u jednoduchých sjezdů na účelové komunikace může OTS po dohodě vyjádření Policie nepožadovat),

  • mapy se zákresem sjezdu/chodníku.

Na základě kladných interních vyjádření (Odbor rozvoje a ÚP, OTS) uzavře OMP se žadatelem smlouvu o podmínkách stavby na pozemku města (smlouva o zpracování části povrchu pozemku). Tato smlouva nahrazuje souhlas vlastníka.

4) Co s uzavřenou smlouvou dál

  • Sjezd na krajskou/místní komunikaci: 1 vyhotovení smlouvy předat Oddělení dopravy MěÚ k dalšímu řízení.

  • Sjezd na účelovou komunikaci města: kopii smlouvy předat OTS, které následně vydá povolení sjezdu.

  • Chodník: smlouva je podkladem pro územní/stavební řízení.

Jak zahájit

Žádost (volná forma) lze podat poštou, e-mailem posta@muzabreh.cz, osobně na podatelnu nebo přímo na majetkoprávní oddělení.
Žádost uveďte: parcelní číslo a k. ú., požadovanou výměru dotčené části, účel, projektovou dokumentaci (viz výše), mapu se zákresem, případné vyjádření Policie ČR; a identifikaci žadatele (jméno, adresa, telefon, e-mail; u PO název a sídlo).

Kde záležitost řešit

Městský úřad Zábřeh – Odbor vnitřních věcí, oddělení majetkoprávní, Masarykovo nám. 510/6, 789 01 Zábřeh, kancelář č. 139 

Bc. Hana Hrochová, tel. 583 468 263, e-mail hana.hrochova@muzabreh.cz

Elektronická podání: e-mail: posta@muzabreh.cz, datová schránka: ID DS hk9bq2f

Doklady

Při podpisu smlouvy:

  • občanský průkaz,

  • (u podnikajících osob) ověřená kopie živnostenského oprávnění nebo výpis z OR.

Lhůta pro vyřízení

Přibližně 15–30 dní.

Další požadavky na žadatele

Předložení vyjádření Policie ČR ke sjezdu, je-li požadováno.

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...