Jedná se o vydání souhlasu města Zábřeh (vlastníka pozemku) k vybudování:
-
sjezdu z nemovitosti žadatele přes pozemek města na krajskou, místní nebo účelovou komunikaci,
-
přístupového chodníku na pozemku města.
Souhlas města se vydává výhradně formou uzavření smlouvy.
Kdo může žádat
Právnická osoba, podnikající fyzická osoba nebo občan starší 18 let.
Podmínky a postup
1) Ujasnit si typ komunikace a vlastnictví
-
Potřebuji vědět, zda jde o krajskou nebo místní komunikaci, anebo o účelovou komunikaci města.
-
Informace poskytne Odbor technické správy (OTS) MěÚ Zábřeh – Mgr. Marian Macoun, tel. 583 468 202, 734 233 829 (Masarykovo nám. 510/6).
2) Kam se obrátit podle typu komunikace
-
Krajská / místní komunikace: nejprve podat žádost o povolení zřízení sjezdu na Oddělení dopravy MěÚ Zábřeh (nám. Osvobození 345/15) – viz jejich ŽS „Sjezdy – připojení“.
-
Účelová komunikace města: podmínky sdělí OTS.
-
Chodník na pozemku města: obraťte se přímo na majetkoprávní oddělení (OMP).
3) Žádost o souhlas vlastníka (smlouvu s městem)
Žadatel zašle na majetkoprávní oddělení (viz níže) písemnou žádost včetně:
-
projektové dokumentace (u sjezdů na místní/účelové komunikace a u chodníků) předběžně technicky projednané s OTS,
-
vyjádření Policie ČR k zřízení sjezdu (pokud jej požaduje Oddělení dopravy nebo OTS; u jednoduchých sjezdů na účelové komunikace může OTS po dohodě vyjádření Policie nepožadovat),
-
mapy se zákresem sjezdu/chodníku.
Na základě kladných interních vyjádření (Odbor rozvoje a ÚP, OTS) uzavře OMP se žadatelem smlouvu o podmínkách stavby na pozemku města (smlouva o zpracování části povrchu pozemku). Tato smlouva nahrazuje souhlas vlastníka.
4) Co s uzavřenou smlouvou dál
-
Sjezd na krajskou/místní komunikaci: 1 vyhotovení smlouvy předat Oddělení dopravy MěÚ k dalšímu řízení.
-
Sjezd na účelovou komunikaci města: kopii smlouvy předat OTS, které následně vydá povolení sjezdu.
-
Chodník: smlouva je podkladem pro územní/stavební řízení.
Jak zahájit
Žádost (volná forma) lze podat poštou, e-mailem posta@muzabreh.cz, osobně na podatelnu nebo přímo na majetkoprávní oddělení.
Žádost uveďte: parcelní číslo a k. ú., požadovanou výměru dotčené části, účel, projektovou dokumentaci (viz výše), mapu se zákresem, případné vyjádření Policie ČR; a identifikaci žadatele (jméno, adresa, telefon, e-mail; u PO název a sídlo).
Kde záležitost řešit
Městský úřad Zábřeh – Odbor vnitřních věcí, oddělení majetkoprávní, Masarykovo nám. 510/6, 789 01 Zábřeh, kancelář č. 139
Bc. Hana Hrochová, tel. 583 468 263, e-mail hana.hrochova@muzabreh.cz
Elektronická podání: e-mail: posta@muzabreh.cz, datová schránka: ID DS hk9bq2f
Doklady
Při podpisu smlouvy:
-
občanský průkaz,
-
(u podnikajících osob) ověřená kopie živnostenského oprávnění nebo výpis z OR.
Lhůta pro vyřízení
Přibližně 15–30 dní.
Další požadavky na žadatele
Předložení vyjádření Policie ČR ke sjezdu, je-li požadováno.