Nastavení soukromí a cookies

Směna nemovitých věcí

Směna pozemků nebo jejich částí zpravidla po dokončené stavbě nebo při vytyčování hranic.

Kdo může žádat

Občan, podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba – vlastník nemovitosti.

Co má žádost obsahovat

  • parcelní čísla směňovaných pozemků a katastrální území,

  • odůvodnění navrhované směny,

  • způsob finančního vypořádání,

  • údaje o vlastníkovi (jméno, adresa; u PO název a sídlo), telefon, e-mail.
    Nemovitosti musí ležet v k. ú. Zábřeh na Moravě, Dolní Bušínov, Václavov u Zábřeha, Pivonín nebo Hněvkov.
    Doporučeno přiložit: snímek katastrální mapy.

Žádost o směnu doručte:

  • poštou,

  • e-mailem: posta@muzabreh.cz,

  • datovou schránkou: ID DS hk9bq2f,

  • osobně na podatelnu MěÚ Zábřeh.
    Žádost posoudí příslušní pracovníci; poté je s návrhem usnesení předložena radě města a zastupitelstvu.

Kde záležitost řešit

Městský úřad Zábřeh, Masarykovo nám. 510/6, 789 01 Zábřeh – Odbor vnitřních věcí, oddělení majetkoprávní.

Doklady

Při jednání/podpisu: platný průkaz totožnosti.

Poplatky a náklady

Při realizaci směny žadatel hradí polovinu nákladů na:

  • správní poplatek za vklad do Katastru nemovitostí,

  • geometrický plán (pokud se směňuje část pozemku).

Lhůty

Rozhoduje Zastupitelstvo města Zábřeh. Po souhlasu se zveřejněním záměru (min. 15 dní na úřední desce) se věc předkládá ke schválení zastupitelstvu. Obvyklá doba vyřízení je cca 5–6 měsíců od obdržení žádosti. V případě zpracování geometrického plánu může dojít k časové prodlevě. 

Další účastníci

Odbor rozvoje a územního plánování, Odbor technické správy.

Další informace

Postup při převodu a pronájmu nemovitostí ve vlastnictví města Zábřeh a nabytí nemovitostí do vlastnictví města Zábřeh

Vaše žádost se zakládá, prosím vyčkejte...