Podnikatel musí do 15 dnů od vzniku změny oznámit živnostenskému úřadu všechny změny údajů a dokladů, které se uvádějí v ohlášení živnosti nebo v žádosti o koncesi.
Oznamovat netřeba, pokud je změna už zapsána v základních registrech, obchodním rejstříku nebo IS evidence obyvatel.
Nevíte, zda změnu hlásit? Obraťte se na pracovníky Obecního živnostenského úřadu.
Kdo může jednat
-
Fyzická osoba sama nebo zmocněnec (písemná plná moc).
-
Právnická osoba prostřednictvím statutárního orgánu / zmocněnce.
Co a kdy ohlásit
-
Všechny změny údajů uváděných v ohlášení / koncesi (např. změna sídla, osobních údajů, osob jednajících jménem PO apod.).
-
Lhůta: do 15 dnů od vzniku změny.
-
Předložte doklady prokazující změnu (např. právní důvod užívání nového sídla).
Jak podat
-
Změnový list – lze podat osobně, poštou, elektronicky (s uznávaným el. podpisem) nebo přes datovou schránku.
-
Oznámení můžete podat u kteréhokoliv obecního živnostenského úřadu v ČR.
-
Doporučujeme asistované podání – pracovník OŽÚ s vámi změnový list vyplní elektronicky.
Co si vzít s sebou / co doložit
-
Průkaz totožnosti (při změně osobních údajů).
-
Doklady k prokázání změny (např. doklad k novému sídlu, rozhodnutí rejstříkového soudu, změny statutárních osob…).
-
Plnou moc, pokud jedná zmocněnec.
-
Doklad o úhradě poplatku, je-li změna zpoplatněna.
Poplatky a platba
-
500 Kč – při oznámení změny, na jejímž základě se mění rozhodnutí o udělení koncese.
-
100 Kč – při oznámení změny vedoucí k vydání výpisu z živnostenského rejstříku.
Nevybírá se, pokud změna navazuje na již provedenou změnu v OR, dále při schválení odpovědného zástupce současně s rozhodnutím o koncesi a při změně oboru činnosti v rámci živnosti volné.
Je-li současně více poplatných úkonů, vybírá se jen nejvyšší sazba. Poplatek za vydání výpisu je splatný při oznámení – nebude-li zaplacen, úkon se neprovede.
Platba: v pokladně MěÚ Zábřeh hotově/kartou.
Lhůty
-
Je-li oznámení úplné a v souladu se zákonem, OŽÚ provede zápis bez zbytečných průtahů a podnikatele informuje.
-
Chybí-li náležitosti, OŽÚ vyzve k doplňení; po dobu uvedené lhůty se běh lhůty pro zápis přerušuje.
-
Pokud se v důsledku změny vydává rozhodnutí, lhůty se řídí správním řádem (zpravidla 30 dnů, nebylo-li řízení přerušeno).
Kontakt
Městský úřad Zábřeh – Obecní živnostenský úřad
nám. Osvobození 345/15, 789 01 Zábřeh
Tel.: 583 468 140, 583 468 148
Ing. Petra Valentová, vedoucí Obecního živnostenského úřadu
tel.: 583 468 140
Opravné prostředky
-
Nesouhlas s vyrozuměním o zápisu: lze podat písemný podnět s uvedením důvodů u úřadu, který vyrozumění vydal.
-
Pokud OŽÚ vydá rozhodnutí, lze podat odvolání do 15 dnů ke Krajskému živnostenskému úřadu prostřednictvím OŽÚ Zábřeh.
Formuláře
-
Změnový list – k dispozici na kterékoliv pobočce OŽÚ a na webu MPO.
Přes změnový list lze současně podat změny vůči FÚ, ČSSZ, zdravotní pojišťovně a ÚP. -
Možné je i elektronické podání.
- Formulář ke stažení včetně příloh a návodů k vyplnění
Formulář pro elektronické podání
Elektronicky
-
Lze podat i e-mailem s uznávaným el. podpisem: posta@muzabreh.cz.
-
ID datové schránky: hk9bq2f (OVM).